fredag 15 augusti 2008

Äta jobba sova dö?

Människor på rad i kö
Äta jobba sova dö...


Jag vet inte, men jag tycker att Gyllene Tider eventuellt har en lite dyster syn på livet. Samtidigt är det ungefär vad mitt liv går ut på just nu. Minus dö-delen. Men det kan vara fan så skönt ibland att bara äta, jobba och sova. Och om det inte är skönt så inte fan är lösningen att gå och fiska i alla fall.

När jag gick ut med hundarna så undrade jag förvirrat varför det satt så mycket folk i grill-stugan som finns utanför mitt hyreshus. Sen kom jag på att det är fredag och att en del människor har ett liv. Själv har jag jobbat nio timmar idag, och innan den här helgen är slut kommer jag att ha jobbat nitton timmar till. Men det är märkligt hur bra jag mår när jag jobbar, jämfört med när jag inte gör det. Idag har jag och mina jobbarkompisar och pensionärerna suttit och svettats framför handbollsmatchen Sverige-Tyskland imorse. Det var fan spännande, och jag är inte ens sportnörd. Den enda åsikt jag har om matchen i övrigt är att Anja Althaus är het. Kanske borde fördjupa mig lite mer i damsporter, jag tror jag har potential att bli ett riktigt fan. (Och med det sagt borde jag nog utelämna att jag inte ens är säkra på att det var Tyskland vi besegrade imorse. Men visst var det så? Måste googla.)

Det skulle faktiskt ha varit roligt att se Ida-Theres Nerells brottningsmatch inatt, halv fyra eller när den nu var. Hon kommer ju faktiskt från Boden så då har man ju en chans att känna sig lokalpatriotisk. Men som sagt. Äta jobba sova överleva, och halv fyra är det sova som gäller.

Min älskling ska flytta till en ny lägenhet precis i månadsskiftet så hon kommer hit lite senare än planerat. Det känns lite tungt, men det får gå det också. Det är nyttigt att ha bra tålamod, men inte fan är det roligt. Det blir inte lättare av att min rygg kliar som aldrig nånsin förr. Och på morgonen ser min mun alltid snyggast ut, alldeles perfekt svullen som att jag använt den till diverse sexigheter hela natten. Vilket jag ju inte har. Dammit. Jag vill höra hennes ord tätt intill mitt öra, ledsagad av varm chokladdoftande andedräkt, och inte genom ett sprakigt mobilknaster. Jag vill snosa in doften på hennes axel och borra in mig bakom hennes rygg och känna mig liten och söt, och framför allt röra vid henne överallt tills jag får skavsår i händerna. Och det ska jag också. Bara inte så snart som jag vill.

Real life – covered up in make-up
Real life – it’s only make believe
Real life – I meet you when I wake up
Real life – I touch you on a screen

Touch me, touch me
I long to live for real
Touch me, touch me
I’m just as human as a human can be
Please touch me

Real life – full of imitations
Real life – I talk to you in codes
Real life – real imagination
Real life – I hide behind these clothes

Touch me, touch me
I long to live for real
Touch me, touch me
I’m just as human as a human can be
Please touch me

Inga kommentarer: