lördag 23 augusti 2008

Be afraid. Be very afraid.

Som en del kanske har uppmärksammat så är det två mördare lösa. De rymde från fängelset i Övertorneå i Finland och de har nu tagit sig till Sverige. I medias version misstänker man att de tagit sig till Sverige. Jag vet att det är så. De har nämligen fikat på min kusins café.

De två, en man och en kvinna som båda avtjänar livstids fängelse för mord, fick permission för att gifta sig med varandra (kaka söker mördarmaka) och rymde då iväg på bröllopsresa. Igår eftermiddag strövade de in på min kusins café i Råneå och tog sig en fika. Min kusin kände igen den efterlysta bilen och ringde till polisen.

Och här kommer den riktigt skrämmande detaljen: polisen kom inte. Jo, de kom till slut. Men då hade mördarparet fikat klart och stuckit för länge sen.

Annars brukar man ju bortförklara norrbottenspolisens taskiga insatser med att de har dåligt med resurser och måste fokusera på viktiga saker. Men om inte ett par förrymda mördare anses som tillräckligt viktiga så tror jag att jag ska slå mig in på en ny bana: yrkeskriminell verksamhet. Jag tror att det kan löna sig!

1 kommentar:

Anonym sa...

håhå!!!!!