torsdag 14 augusti 2008

Miss Piggy och Tryn-Mysteriet


Efter första natten i Stockholm utspelades följande konversation.

Ellifiore: Du vet de där plåstren som kan hjälpa mot snarkning?
Jag, intet ont anande: Jaa...
Ellifiore: KÖP ETT!

Efter den fina vinken travade vi iväg mot Apoteket Korpen i Gamla Stan för att mitt pussy posse skulle få sova i lugn och ro. Jag köpte inte ett plåster utan ett nytt påhitt, minns inte vad den heter men det är två små plast-cylindrar som man stoppar in i vardera näsborre och som hålls på plats av en liten plastpinne så den inte ska åka in i hjärnan och vandra runt och fastna eller så. Om man är snäll ser det ut som att jag har en septum-piercing i plast, om man är ärlig så heter man Ellifiore.

Ellifiore: Du ser ut som en gris.
Jag: Tack tack.
Ellifiore: Men du ser ut som en gullig gris!

Härmed kan jag alltså även tituleras Miss Piggy. Jag har inte sovit med mitt tryne för jag stör ju ingen när jag sover ensam. Men man kan tydligen få ytlig sömn av snarkning och det är ju lite jobbigt. Alltså sov jag med den natten till idag, men man måste verkligen vara supertrött för att inte ligga och störa sig på den. Prova själv att köra upp ett plektrum eller en tops eller kanske en legogubbe i näsan så får du känna hur naturligt det känns att sussa. Nej, jag trodde inte det.

Mysteriet är i alla fall detta: När jag vaknade imorse tog jag ut mitt tryne och satte det på nattduksbordet som jag brukar. Den är lätt att tappa bort eftersom den är liten, plastig och genomskinlig. Och nu när jag kom ut ur duschen hittade jag trynet på mitt badrumsgolv. Hur i helsike hamnade det där? Det kan inte ha legat där länge, för varenda gång jag går på toa så studerar jag mitt golv ganska noggrannt. Det finns liksom inte mycket annat att göra när man sitter på toaletten. Och eftersom jag är en snabb-kissare så är det ingen idé att ta med en tidning heller, jag hinner definitivt inte läsa en artikel på den tiden jag sitter där. Kanske om jag klipper ut en massa serie-strippar, typ Nemi, dem skulle jag nog hinna läsa klart i lugn och ro...hur som helst, mitt tryne har tagit en flygtur till mitt badrumsgolv, om ingen mystisk individ har smugit in i mitt hem och liksom placerat ut den där. Som sagt, ett mysterium.

Om jag ska skriva fler inlägg om Miss Piggy måste hon definitivt lösa intressantare mysterier än såhär, känner jag. Men inte ikväll, för nu ska jag sova så jag orkar jobba hela helgen och tjäna ihop till mitt ekonomiska oberoende. Ha. Ha.