fredag 22 augusti 2008

Just a quickie then

Jag är egentligen alldeles för trött för att blogga så det får bli nåt kort. Jag har jobbat idag och det har varit tungt men det har gått bra ändå. Men jag fattar inte varför jag sover så jäkla dåligt. Kvart i sex spratt jag till och ryckte åt mig mobilen, men det var ju en hel timme kvar innan den skulle ringa. Sen har jag vaknat nån gång innan det också, då låg jag inknölad i väggen i en lakanskorv och kände mig allmänt mörbultad.

Jag fick i alla fall en puss på armen idag, bara för att jag snokat reda på ett nummer av Illustrerad Vetenskap till den nya tanten. Även den jobbiga våningen har fått ett par riktiga pärlor som är sådär goa och glada som pensionärer är i sagor. Om de inte är häxor eller onda styvmödrar förstås.

Dagens pensionärs-citat:
Jag: Jag ska komma med lite gröt till dig!
Ilsk farbror: Men jag ska komma med död till dig!

Vad svarar man på det? Ja tack så mycket, det ska smaka gott.

1 kommentar:

vagabond sa...

haha du måste ha de roligaste pensionsarna i hela stan:)