fredag 8 augusti 2008

No more working girl

So this is my new freedom?
It's funny,
I don't remember being chained...


Idag har jag jobbat sista dagen på äldreboendet. Sju veckor har gått otroligt fort! Så nu återstår bara att sitta hemma och hålla tummarna för att nån blir sjuk. Det känns faktiskt ganska tomt att vara ledig. Jag har ingen lust att plugga, jag är så jävla less på alltihop. Men men. Det ska väl inte vara roligt att vara vuxen.

Men jag kan i alla fall se fram emot att min älskling ska komma till mig! Snart, snart. Vi ska äta kinamat och se på filmer på min lcd-tv och ta romantiska promenader... äh, jag erkänner, vi ska inte lämna sängen annat än i yttersta nödfall. Sweet!

Textraderna är hämtade från en Savage Garden-låt, de var verkligen en bra grupp. Jävligt synd att de splittrades, kan jag tänka såhär hundra år efteråt. Och vart tog Fresta chokladmousse med crisp vägen? Och de här små burkarna med pasta och krutonger där man bara tillsatte vatten? Det är typiskt såna saker man kan tänka på när man har alldeles för mycket fritid, vilket jag har nu.

Jag brände mig på en kastrull på jobbet, och sen råkade jag klia bort den brända huden. Satan i gatan vad ont såna småsaker kan göra. Om intresseklubben skulle vilja anteckna det.


How do you redefine something that never really had a name?

Inga kommentarer: