tisdag 26 augusti 2008

I'm a very busy person right now

Nej, jag skojade bara. Jag är bara lite lat. Just nu kollar jag på Wanted och springer fram och tillbaka till tvättstugan. Mycket mer än så är det inte. Om ett tag ska jag ta lite Trippel Chokladrippel och rasta de två håriga. Inte mina ben utan hundarna alltså, just so we're clear.

Jag vill också meddela att om du har funderat på att sno min cykel: glöm din dröm. Mamma och jag har bankat på låset med en slägga men cykeljävlen vägrar ge med sig. Så om du såg en brud med obestämbar lilaröd hårfärg samt en mamma i stallkläder banka på en cykel, så var det bara vi, det var inget olagligt på gång.

Jag och Ellifiore ska skärpa till oss med den här träningen och fit-heten som har legat lite på is de senaste veckorna. Men nu är det höst och nya tag och snart kommer vinterdepressionen men innan dess ska jag hinna svettas rejält har jag tänkt mig.

Den här sommaren har varit min blekaste någonsin. Till och med värre än förra sommaren. Och ändå är sola ett av mina absoluta favvo-nöjen, som dessutom är gratis. Det är jobbigt att jobba. Och inte får jag så mycket för det heller. Men nog till att köpa en ny kamera och ett par träningsdojjor, och sen kan jag kanske unna mig en Piggelin, vem vet.

Efter den här spännande sammanfattningen av mitt liv just nu så ska jag återgå till filmen. Jag ska bara passa på att nämna att jag räknar ner till skolstarten med samma entusiasm som om det vore min egen hängning. Skillnaden är väl inte alltför stor heller.

Inga kommentarer: