tisdag 12 augusti 2008

Jag är googlist

Jag är nog beroende av Google. Jag googlar allt. När jag ser på en tv-serie googlar jag samtidigt cast, soundtrack, episode guide och allt annat man kan ta reda på om den. När jag ska lyssna på musik googlar jag låttexterna. Om jag hör ett ord jag inte vet vad det betyder googlar jag det så fort jag bara kan. Jag har verkligen googlat allt mellan himmel och jord. Och ofta hamnar jag på nåt undangömt forum där jag kan sitta och läsa hur länge som helst, och förundras över att folk verkligen engagerar sig så mycket att allt jag nånsin behöver veta nåt om finns på dessa forum.

Senaste googling: Blomflugor. Mitt kök har inte blivit invaderat av larver, men däremot av blomflugor. De är så äckliga! Jag storstädade igår och ändå känns mitt hem superäckligt på grund av alla flugor.

Huskurer mot blomflugor:
- Blomflugor förökar sig i fuktig jord, så låt blommorna torka så mycket det går mellan vattningarna.
- Blanda grönsåpa i blomvattnet.
- Stick ner nåt av dessa i blomkrukorna: vitlök, nejlikor, tändstickor med svavlet neråt.
- Köttätande växter mumsar i sig blomflugor! Tyvärr är de kinkiga och kräver destillerat vatten, men å andra sidan är de coola.
- Sätt cigarettaska eller strö snus i blomkrukorna, flugorna gillar inte nikotin. Att vattna lite blygsamt med fimpvatten är äckligt men effektivt!
- Sist men inte minst, placera ut små skålar med en blandning av ättika, vatten och lite diskmedel på strategiska ställen som blomflugorna kan drunkna i.

Så kan du alltså göra om du också är invaderad av de små äcklen. Kan någon snäll själ komma och fimpa lite i mina blommor nu, tack?

Inga kommentarer: