onsdag 30 april 2008

Valborgsmässoafton


Idag är det valborgsmässoafton. För er som inte vet vad det innebär ska jag härmed förklara detta fenomen. Valborgs är en högtid då man firar att vintern har rasat ut bland våra fjällar och att sommaren snart är här i purpurvågor. Då ska alla slösa äckligt mycket pengar på fyrverkerier som man inte ser eftersom det är så ljust ute när man skjuter upp dem. Man ska även titta länge och koncentrerat på en stor hög med brinnande skräp, a.k.a. majbrasa, och hoppas att ingen slängt i regummerade bildäck eller nåt annat som orsakar giftig rök för då blir det en tråkig start på våren. Denna högtid är obligatorisk så till vida att du MÅSTE titta på det brinnande skräpet och helst grilla en och annan korv, för annars tycker ingen om dig och du är patetisk. För vidare förklaring se begreppen julafton samt påsk.

Personligen gör jag uppror i år genom att skita i fyrverkerier och majbrasor. Jag har packat, tittat på Emil i Lönnerberga och ÄNTLIGEN fixat presenter till min älskling. Har även upptäckt att jag återigen endast har en symbolisk summa på mitt konto. Och i vilka hål har jag stoppat dessa pengar? Räkningarna, förstås. De gick på ca4000 den här månaden. Halleluja. Min Hannaresa gick ju på 1500. Jag har slösat också, jag ska inte påstå nåt annat. På tradera har jag nämligen köpt en bok för 115 kronor, en film för 150 kronor och en handfree för 150 kronor. Sen har jag även köpt mat till både mig och hunden, och som sagt presenter till Hanna, som dessutom var för billiga enligt mig. Jag får det verkligen inte att gå ihop. Så om nån vill hitta på nåt med mig som inte är gratis, var vänlig återkom i augusti.

Jag har ju hört att ingen ensamboende utan extrajobb i en icke-studentlägenhet klarar att leva ett värdigt liv på studiestöd. Hade hoppats att överlista statistiken men det går inte så bra för mig hittils. Det ska bli så skönt att komma härifrån. Det är värt varenda krona. Och Hanna är verkligen snäll, hon säger att jag inte alls behöver ha med mig några kläder så då behöver jag ju inte bekymra mig om att mina byxor är trasiga. Sen misstänker jag att hon har köpt alldeles för många/dyra presenter till mig. Fast jag har ju sagt precis vad jag vill ha: "dig" eller "sex" men hon verkar ha klurat ut egna idéer, hon är ju en väldigt klurig flickvän.

För övrigt är jag överygad om att Emil i Lönneberga är bög. "När jag får hundra trägubbar ska jag fira det, och jag ska baaaara bjuda DIG Alfred! Det är du å ja, Alfred! Kom så går vi och badar!" He also seems to be into older men. It's all fine.

Inga kommentarer: