onsdag 30 april 2008

Så trött


Jag är så trött. Skulle gärna vilja sova. Ibland känns det som att kugghjul snurrar runt i huvudet hela tiden, även när jag är jättetrött. Klockor stannar ju inte på natten bara för att de har tickat en hel dag.

Har läst ut Berny Pålssons "Känn pulsen slå" på två dagar. Jag riktigt slukade orden, den var väldigt mäktig. Jag tror jag ska köpa båda hennes böcker och läsa om dem, de är riktigt bra. De får mig att vilja skriva nåt själv, det var jävligt länge sen jag skrev något utom bloggen. Det är slöseri att ha en massa ord inom sig och inte ens försöka få ner dem på ett papper. Det känns skönt att läsa boken för min egen själviska skull. Hur det än är så är jag i alla fall inte schizofren, jag knarkar inte, jag hör inga röster, mina föräldrar är varken deprimerade eller alkoholiserade. Om jag hade varit i hennes sits tror jag inte jag hade orkat ta mig ur den, hon är en starkare människa än hon själv tror. Det är som nån har sagt. Man måste vara frisk för att orka vara sjuk. Om man inte står på sig och kräver sin rätt gång på gång får man ingen hjälp, och när det kommer till kritan handlar det ändå om en själv, om att ingen kommer och räddar en bara för att man är i nöd, man får allt se till att rädda sig själv. Det är väl ungefär vad jag ser som bokens sensmoral. Det, och att kroppen kan hantera fruktansvärt mycket innan den lägger av. Jag rekommenderar den i alla fall, precis som första boken "Vingklippt Ängel".

Och nu ska jag sova. Kanske.

Inga kommentarer: