onsdag 2 april 2008

Reunion Weekend!

Yes det hade vi! För ovanlighetens skull hade alla brudarna ur JAME-gänget (remember?) samlats hos Ohana för vin å cider samt det vanliga snacket. Det var mysigt, som att svepa in sig i en mjuk filt. Det mest minnesvärda citatet från kvällen var Ellifiores: "Min mus är jävligt bortskämd!"

Börjar sakta men säkert hamna i ekonomiskt katastrofläge. Jag har sökt sommarjobb men vet inte ännu om jag fått nåt, och även om jag får sommarjobb måste jag verkligen ha extrajobb, gärna NU, för att ha en chans att klara av maj och juni månad. Jag har fått veta att min kapitalförsäkring går skitdåligt, jag har använt den som ekonomisk buffert men det kan jag inte göra längre. Jag har lånat pengar av Ellifiore vilka jag ska och måste betala tillbaka. Och de satans räkningarna kryper upp på mig och får mig att kallsvettas. Den 5e maj firar jag och Hanna ett år. ETT ÅR! Det är ganska fantastiskt och underbart, och jag MÅSTE vara med henne på det datumet, det är inte förhandlingsbart! Och till råga på allt frågade mamma om hon kunde få låna pengar av mig nästa månad (när blev jag sugar mama till min mama??) eftersom hennes ekonomi går till och med sämre än min. Jag får snart magsår av den ekonomiska paniken. Jag hatar pengar! Jag begär inte ens särskilt mycket. Jag vill ha tillräckligt! Tillräckligt för att kunna betala mina räkningar OCH träffa min flickvän OCH köpa ett par nya byxor för alla mina råkar vara trasiga! Det är egentligen allt jag begär! Hur svårt kan det va!

Jag behöver ett framgångsrecept. Detta är de saker jag behöver klara av utan misslyckande eller fusk under en och samma dag:
- Kliva upp i hyfsad tid.
- Äta balanserad frukost.
- Borsta tänder, använda munskölj och tandtråd, två gånger om dagen.
- Rengöra ansiktet och smörja med fiffig kräm. OBS. Torka bort gårdagens smink med toapapper räknas EJ!
- Gå lång promenad med hunden i stimulerande miljöer.
- Plugga, komplettera gammalt skolarbete, skriva uppgift eller på annat sätt vara akademiskt duktig.
- Sortera reklamen och slänga den jag ändå skiter i, icke lämna den att bilda gigantiskt berg på köksbordet á la kapla-kloss-skulptur.
- Ringa minst en person jag bryr mig om, alternativt nödvändigt jobbigt samtal till elbolaget/radiotjänst/hyresvärden/framtida jobb. Ringa telefonbankens självservice räknas EJ!
- Äta balanserad lunch och middag i hyfsad tid.
- Icke skala av sockar, bh, trosor och dylikt på golvet och lämna klädspår genom hela lägenheten som pappa alltid lyckas se när han kommer på besök.
- Bränna en miljard kalorier på vilket sätt som helst.
- Gå och lägga mig i hyfsda tid i välbäddad säng med gott samvete, mätt välrastad hund samt mätt välrastad matte.

Herregud! Den som hittar en metod att klara av ALLT ovanstående borde tamejfan få det jävla Nobelpriset.


Dagens Sex and the City-fråga:
- Are we simply romantically challenged or are we sluts?

Inga kommentarer: