fredag 18 april 2008

April är bara skit - ett riktigt jävla gnällinlägg


Jag tycker att vi härmed kan rösta fram april som den sämsta jävla skitmånaden som finns. Som god tvåa kommer november, men det är ett tag kvar innan vi behöver gruva oss för det.

Nu är det ju april. Och ja, jag känner mig förbannat lurad. Jag vet inte på exakt vad men det känns som om jag blivit snuvad på konfekten för att använda ett uråldrigt uttryck. Jag borde vara åtminstone halvfärdig med ledarskapsarbetet, det personliga utlåtandet samt C-uppsaten. My ass. Jag borde känna mig ganska säker på arbetsrätten. Jag skulle få låna Maddes fantastiska anteckningar, men naturligtvis faller det sig så att april är renoveringsmånad, så hon vet inte i vilken låda hon har dem. Mina egna skulle lika gärna kunna vara skriven av ett dagisbarn. 9 dagar kvar.

Jag ska boka biljetter till Hanna så fort jag fått pengar. Om det nu inte vore så att jag har tittat på SAS hemsida och de har inga, jag upprepar, INGA ungdomsbiljetter kvar på nåt som helst datum mellan 29:e april och typ, 10 maj och längre orkade jag inte kolla. Hur fan är det ens möjligt?? Vilken dag jag än flyger är jag väl ändå 21 år?? Eller har jag missat nåt?? Jävla SAS. Just nu har jag inte råd att slösa några pengar över huvud taget, med inget bekräftat sommarjobb, inget extrajobb och en fet skuld till Ellifiore och massiva kostnader i några månader framåt. Jag planerar att kunna köpa nya byxor i september. Till dess får jag bli radikalt femme alternativt amish eftersom alla hela underplagg jag har är kjolar...

Min förbannade handsfree är sönder. 300 spänn, ka-ching! Nickis klor måste klippas, hundmat måste köpas. Ny människomat också för den delen. Jag hatar pengar. Skojsigt nog har även SJ höjt sina resekostnader. Nu är det dyrare att ta tåg i 15 timmar än att flyga i en. Nån som kan stava till ironi?

Ohanas brors lilla vovve blev överkörd igår, Engla är mördad och nu kommer ett helt underbart förslag från vår underbara regering om att den som fått felaktig a-kassa ska bli återbetalningsskyldig även om den arbetssökande är i god tro och felet beror helt och hållet på arbetsförmedlingens slarv. Är inte april underbart?

För övrigt har min tv gått sönder och även batteriet till min bärbara dator. Och jag känner mig allmänt jävla mensig och rekommenderar ingen att knacka på min dörr om du inte kommer med världens största skrovmål med en supersize ckokladtårta som sköld. Och nej, du får INTE smaka.

1 kommentar:

libellule sa...

För jävligt att all skit ska komma på en gång :( kram!