lördag 12 april 2008

Biljetterna är bokade!

Jag är både förvånad och stolt över min framförhållning. Pridebiljetterna är bokade! Liksom flygbiljetterna, vandrarhemmet, och våra supersnygga dräkter är på väg från USA! Självklart var jag ju inte ensam om framförhållningen, då hade jag väl hamnat på en parkbänk med näsan mot staketet. Jag och mina partners in crime Ellifiore och Jojo åker ner till Stockholm på torsdagen och hem igen på söndagen. Och min älskling, som händelsevis fyller år på paraddagen (born to be gay for sure!) möter oss på Arlanda. Wiiee! Jag har aldrig varit på Pride, så det ska bli jävligt roligt. Jag längtar tyvärr redan. Bara 3.5 månader kvar nu då! Bäst att börja räkna ner!

Tyvärr har jag inte en möjlighet att ligga på en divan och äta praliner i de här månaderna. Jag har inte fått bekräftat än att jag har ett sommarjobb som ska finansiera allt det här. Jag och Ellifiore har även en jobbig C-uppsats i psykologi, en rapport om chefer och ledarskap och ett personligt utlåtande att skriva om oss själva till ledarskapskursen. Det personliga utlåtandet är riktigt läskigt. Om vi hade gjort alla dessa tester på uppdrag av en arbetsgivare hade han fått betala 10 000-tals kronor för det, men vi får göra det gratis. Blev inte helnöjd med resultaten, men försöker övertala mig själv att jag är en god, stabil, välfungerande, intelligent och empatisk person.

Vi kan då bortse från mina upprepade fantasier om att skjuta grannbarnen, som suttit i ihållande från det att jag vaknade imorse. De är ju helt otroliga! De bor ovanför huvudet på mig, och de springer och klampar och skriker och stampar. Sitt still och håll käften! You're pushing me over the edge!

En liten ljusning i den ekonomiska sumpmarken: jag får tillbaka på skatten i år! Det har aldrig hänt, jag har alltid fått betala tillbaka. Särskilt Ellifiore borde vara glad för det eftersom pengarna kommer att åka i princip rätt in på kontot. Hennes konto.

Inga kommentarer: