onsdag 23 april 2008

Telefonförsäljare, vik hädan!

Efter att ha undvikit att svara 5 gånger (bara idag!) så bet jag ihop och svarade när de ringde från Comhem. Precis som jag misstänkte hade de ett "kanonerbjudande" som hade nåt att göra med nya kanaler till min TV och kanonpriser på min fasta telefoni. Kruxet är ju att jag för tillfället inte har fast telefon, och ingen fungerande tv heller. Och ändå försökte han få mig att tacka ja. Tyckte ganska synd om honom. Jag har ju själv jobbat på callcenter, det är ett jävligt slitigt jobb om man inte är duktig på det. Har framför allt två tips:

1. SLUTA säga mitt namn i var och varannan mening! Det känns inte personligt och intimt, det känns påträngande och irriterande.
2. Fatta när det är dags att ge upp! Jag vill inte ha bättre pris/nya kanaler på min ickeexisterande fasta telefon eller tv. Coacherna blir inte gladare av en miljard bearbetningar följda av noll order, tro mig.

Har du nån gång upptäckt att du har ett, eller flera, missade samtal av ett okänt nummer som varken hitta eller eniro känner till? Då har jag ett tips. Kolla in www.leffeboy.com, där finns ett stort antal nummer från olika telefonförsäljare och liknande ovälkomna samtal samlade. Så är du förberedd på att svara i telefonen och ge dem ett stort fett NEJ innan de hunnit bryta ner ditt motstånd med kluriga argument.

Jag har jobbat på callcenter, och en sak vet jag. Vi gör ALLT för att få order och slippa pisk från coacherna, så om jag säger att det här är det ultimata erbjudandet för just dig vet jag troligtvis ingenting om den saken. I'm just whipped.

Inga kommentarer: