fredag 2 maj 2008

Äntligen!


Äntligen är jag hos min älskling! Falun here I am! Just nu är hon på jobbet så jag får pyssla på själv. Men jag ska inte klaga för sen är det helg! Mycket tveksamt om jag kommer få användning för alla kläder jag tagit med mig.

Resan hit var dock inte problemfri. Flygresan gick bra, det var superfint flygväder. Det var bara en kort stund när jag trodde att jag skulle dö för det var så mycket luftgropar, men det gjorde jag inte. Tågresan var inte lika skojig. Ungefär i närheten av Sala började tjejen som satt en rad snett framför mig att spy okontrollerat. Sådär som man gör när man är matförgiftad eller är rejält vinterkräksjuk, och det var hon väl också. Hon bara spydde och spydde ända fram till Borlänge, vilket innebar ca en timme av ljud och lukter. Jag rafsade desperat upp mobilen och började lyssna på mp3 på högsta volym och andades fisklikt med öppen mun för att inte börja spy själv. Jag hatar kräks! Jag tyckte samtidigt väldigt synd om henne. Fundering: varför blir man rufsig i håret när man kräks?

Men nu är jag här! Tiden måste gå lite fortare nu så att Hanna kommer hem snart. Då blir det fredagsmys! Jippi!

Hamnade framför att av mina favoritprogram på tv nu, Inför Eurovision Song Contest. Du vet, halvkända människor hissar och dissar bidragen i Eurovision. Nu ska vi prata klarspråk. Eurovision är nog det mest uppblåsta smaklösa spektaklet som finns, en orgie i allt som är uselt, från scenklädsel till sångröster. Det är som att se på en bilolycka, man vill inte titta på eländet men man måste! I alla fall jag. Man tror liksom inte att det är sant, får såna här människor verkligen stå på en scen?? Det är fantastiskt. Jag ska sitta bänkad framför Eurovision och garva. Bottennapp hittils: Moldavien. Så sjukt pinsamt så det gör ont i kroppen. Underbart!

Inga kommentarer: