lördag 5 april 2008

Eeh, har ni fest eller?

Vad roligt! Inte jag. Jag vaknade vid 13-tiden efter nästan 12 timmars sömn. Naken, intrasslad i lakanen, med vansinneshår och världens huvudvärk. Och tyvärr INTE efter varken hett party eller hett sex, utan efter en stillsam hemmakväll i min ensamhet. Vaaarför??

Beskåda listan i inlägget härunder på saker jag ska ta mig för varje dag. Studera den noga. Betrakta sen följande lista på saker jag lyckats åstadkomma idag.

13.00: Steg upp. Tog mig till soffan. Tv-serie-maraton.
ca 17.00: Gjorde kyckling och ris.
ca 18.30: Drog upp persinennerna klädde på mig, eller nåt liknande.
ca 19.00: Strävsam tapper promenad till kioskpiraten (ca 2 minuters gångväg). Utan trosor och sockar men i övrigt typ påklädd.
ca 19.10: Tillbaka hemma, svettblöt och matt. skalade av mig alla kläder samt däckade i soffan med grotesk godispåse i näven. Grey's anatomy, yay!
Nutid, ca 22.42: skriver detta blogginlägg.

Lägg till ett par kisspauser och ett telefonsamtal med Hanna så har du min dag. Jag är en fantastisk förebild. Min lägenhet och jag liknar katastrofområde. Imorgon är en ny dag. Bridget Jones underbar inspirationskälla.

Och för övrigt så uppväger mina bröst tydligen definitivt inte alla tråkigheter som finns. I'm ridiculously horny and bored. Och skallen känns som en blöt bomullstuss storlek XL. I'm Spunge-Bob. Jag behöver mer godis. Nu.

Dagens höjdpunkt: Jag och älsklingen! Vi firar 11 månader, yay för oss! Kan inte låta mig bli att känna mig något självbelåten och liksom pösig. We're good shit! Besvarar alla eventuella frågor om vårt obehagligt välfungerande förhållande med ödmjukt småleende, klädsamt rodnande kinder och blygsamt sänkt blick. Yes people, we're at it like bunnies. Bunnies in love.

Måste nog sluta skriva nu, sugar high och näringsbrist gör det lite svårt att hålla röda tråden.

En sak till bara. Älskade Minna. Jag vet att det var din födelsedag och fuck fuck fuck. Jag ville göra nånting. Hedra, minnas, göra något stort och symboliskt och vackert. Men jag gjorde inte det. Förlåt mig! Men det går aldrig att veta. Jag visste inte att den dan skulle vara en sån där dag. Jag var tvungen att titta i almanackan flera gånger, jag hade verkligen stålsatt mig. It was gonna be a tough one! Och så var det en sån där overklig dag istället. Jag var inte beredd. Jag skäms men det var så. Jag kände det inte. Jag kände dig inte! Det var inte en av alla dessa dagar då jag känner att du inte finns. Älskar dig.


A hundred days have made me older,
since the last time that I saw your pretty face
A thousand lies have made me colder
and I don't think I can look at this the same
And all the miles that separate
They disappear now when I'm dreaming of your face

I'm here without you baby,
but you're still on my lonely mind
I think about you baby,
and I dream about you all the time
I'm here without you baby,
but you're still with me in my dreams
And tonight,there's only you and me

The miles just keep rolling,
as the people leave their way to say hello
I've heard this life is overrated,
but I hope that it gets better as we go

I'm here without you baby,
but you're still on my lonely mind
I think about you baby
and I dream about you all the time
I'm here without you baby,
but you're still with me in my dreams
And tonight girl, it's only you and me

Everything I know
and anywhere I go
It gets hard but it won't take away my love
And when the last one falls,
when it's all said and done
It gets hard but it won't take away my love

I'm here without you baby,
but you're still on my lonely mind
I think about you baby
and I dream about you all the time
I'm here without you baby,
but you're still with me in my dreams
And tonight girl, it's only you and me...


Dagens Sex and the City-fråga:
- Do we need drama to make a relationship work?

Inga kommentarer: