onsdag 14 maj 2008

Vilken trevlig dag!


Idag har det varit en ovanligt bra dag. Jag tror att jag känner mig "jovialisk". Är inte helt säker på vad det innebär, men så känner jag mig.

Mamma och jag promenerade med hundarna till stan och köpte glass på en uteservering. Tyvärr träffades vi och glassen av en hagelskur men det var inte så illa ändå. Men satan vad vi frös sen.

Sen bjöd Ellifiore på jättegoda vårrullar, riktigt lyxigt med ris och sallad. Lyxigt för mig just nu i alla fall!

Och tidigare ikväll blev jag intervjuad per telefon av Angel, och sen pratade vi om en hel massa annat också.

Allt som allt en riktigt trevlig dag. Som strössel på glassen ska min älskling ringa mig vilken minut som helst. Kanske är hon naken, kanske inte. Hur som helst är hon underbar.

Ska försöka göra upp en budget nån dag framöver. För att jag ska överleva den här sommaren krävs stenkoll på finanserna. Bud-getter är trista att göra upp men praktiska att följa.

Ellifiore och jag spånade också om att börja träna igen. Ärligt talat vore det helt enkelt underbart. Jag saknar det jävligt mycket, särskilt när jag nu bor så nära gymmet och har ofrivilligt mycket fritid. Det har jag förstås inte råd med just nu, men om det löser sig bättre med jobb så hoppas jag att det ska funka. Försöker i alla fall tänka positivt. Då blir man lycklig, enligt forskarna.

Plus att Ellifiore fått världens bästa idé. Smoothies! Gott, nyttigt, enkelt. Jag har ju en mixer som bara står och dammar, aldrig ens använd! Ellifiore har verkligen massa bra idéer. Men kroppen borde kanske tränas liiite, no offence! Idag förvirrade hon mig i fel riktning eftersom hon inte orkade peka åt rätt håll...det var ganska roligt faktiskt.

1 kommentar:

Anonym sa...

surplar på en björnbär/banan-smoothie nu å igår blev det hallon/banan! mumsigt! :D