tisdag 13 maj 2008

Dagens Sex and the City-fråga


...är nåt jag inte haft med på ett tag, av ren glömska och lathet. Tycker Carrie oftast var dead on med sina frågor, därför har jag haft med dem ibland. Bara sådär på kul.

Dagens fråga:
- Is timing everything?

Jag anser att svaret är ett stort fett JA. Ibland önskar jag att jag kunde vrida tillbaka tiden och bara göra om nästan allt i hela mitt liv. Ibland tycker jag att alla beslut jag nånsin tagit varit dåliga och felaktiga, och det kan ju kännas lite tungt. Men om jag hade gått estet på gymnasiet och flyttat utomlands och jobbat och tagit ett par sabbatsår och pluggat nåt helt annat och allt det där, hade jag träffat Hanna då? Hade våra vägar över huvud taget korsats i det virrvarr som är våra liv? Jag är inte säker på det, och det är ju världens läskigaste mest otäcka tanke. För hon är den viktagste personen i mitt liv, den som knuffar upp mig ur sängen på morgnarna (eller om jag har tur, håller kvar mig!) och hon är som en liten egen sol som skiner på mig (höll på att skriva skiter, hur fel hade inte det blivit!) och hon kan nästan alltid få mig glad och plocka fram sidor av mig som nästan blivit malätna och mögliga för att jag plockar fram dem så sällan.

Och om vi inte hade haft världens bästa timing hade det inte blivit bråk förra påsken, jag hade inte skrivit ett deppigt inlägg på klotterplanket och hon hade inte skrivit ett inlägg i min inkorg och så vidare...så om man ser det på det sättet har jag haft en väldans tur, och jag är väldigt tacksam för den där jävla timingen. Det kan vara värt att tänka på!

För övrigt så längtar jag efter nya filmen!

2 kommentarer:

Anonym sa...

jag älskar dig så jävla mycket! <3

Chimairan sa...

jag älskar dej så jävla mycket snygging! ;)