söndag 25 maj 2008

Tårtan god, allting gott!


Kan man räkna en tårta som lyckad eller misslyckad om den är fruktansvärt ful men väldigt god? Det blev min tårta hur som helst, mamma åt fyra bitar. Men chokladmoussen stelnade aldrig, den stannade i konsistensen "smält glass" men när jag haft den i frysen höll den ihop någorlunda. Jag är sjukt less på den efter att ha bråkat med den en hel dag, så om nån vill smaka, välkommen till mig! Bilden säger väl allt!

Bjöd mamma på middag också fast jag absolut inte har råd. Tur att man har spritförråd längst ner i skafferiet, annars vet man aldrig hur man skulle klara av sommaren. Jag hintade lite finkänsligt om min ekonomiska situation för pappa idag i telefon. Han föreslog att jag skulle söka socialhjälp och kommenderade mig att sköta huset eftersom de ska till Grekland nästa vecka. Hmm.

2 kommentarer:

Anonym sa...

viktigast är ju att den är goooood!

Chimairan sa...

tack! det är precis vad jag tycker! ;D