lördag 24 maj 2008

Liten orgie i schampo


För att ytterligare bevisa att jag har alldeles för mycket fritid ska jag posta ett inlägg om schampo, av ingen annan anledning än att mitt hår luktar himla gott idag. Vilket schampo är egentligen det bästa? Och säg inte nåt som kostar över hundra spänn, utan nåt av de här alldeles vanliga sorterna som man hittar i hyllan på ICA.

Jag använder Head and Shoulders, som ju hetter Clearasil på den gamla goda forntiden. Och jag försöker desperat hitta haken. Det är billigt, det luktar gott och mitt hår tycker om det! Jag har haft eksem i hårbotten hur många år som helst, men med det här schampot så märks det knappt alls. Hur mystiskt som helst. Det som luktar allra godast är väl ändå Herbal Essences, men mitt hår ser ut som en stripig flottig peruk när jag använt det. Samma med Fructis, it's a big no no. Andra märken funkar hyfsat ett litet tag men sen börjar hårbotten klia och till slut blöda, inte så skoj. Som sagt, jag försöker hitta haken.

Aporopå det så är min flickvän en av dessa spännande människor som har normalt hår. Världens mest mystiska beteckning. Hur vet man om man har normalt hår?? De flestas hår blir väl fett när det är smutsigt, torrt när man använder starka produkter och slitet när det färgas och fixas massor. Men Hannas hår är perfekt starkt, vackert, långt och glänsande, som på en Disneyprinsessa! Ja och så är hon ju min prinsessa också så det är ju inte så konstigt!

Nu måste mamma komma så vi får börja fixa tacotårta innan jag hunnit tråka ihjäl varenda läsare jag har!

3 kommentarer:

Anonym sa...

hört att fructis typ är det värsta man kan utsätta sitt hår för!

Anonym sa...

haha, å ändå använder jag det [fructis] ;P
mitt hår can be messy at times too you know ;) å det växer som ogräs! ;P

Chimairan sa...

hehe men ditt hår är typ som Ariels älskling, fast mörkbrunt! totally flawless! ;D