söndag 25 maj 2008

Mors Dag och kanske en tårta


Grattis alla mammor! Ni som är bra mammor i alla fall, resten kan brinna i helvetet. Min mamma är mycket bra oftast, därför har jag påbörjat katastrofprojektet att baka en tårta åt henne efter delvis eget recept. Hittils går det...inte enligt planerna. Varför stelnar inte min chokladmousse?? Det närmaste man kan likna den vid är O'boy för tillfället, den är i rinnande form och hur fan ska man kunna skapa en tårta av det?? Har ställt den i frysen vilket säkert är jättedumt, men jag tänkte att när den blivit glass-aktig kan man göra en tårta av den och sen blir det...bra. Jag borde kanske hålla mig till saker jag klarar av, typ titta på tv-serier. Men jag är faktiskt stolt över att jag lyckades separera gulan från vitan och bara ha sönder ett enda ägg!

Jag uppdaterar er om slutresultatet, men än så länge kan jag bara säga: Be afraid...be very afraid...

Inga kommentarer: