tisdag 27 maj 2008

Träningskontraktet!

Så här ser mitt och Ellifiores träningskontrakt ut! Bra va? Jag har definitivt INTE råd att betala 200 spänn för att vara en latmask! Ellifiore har knåpat ihop detta alldeles själv och jag tycker det blev riktigt bra!


Det här kontraktet innebär att vi (se undertecknade) förbinder oss att hålla ett s.k. träningskontrakt. Detta innebär att man måste gå på alla träningspass som man i samförstånd planerat in inför varje vecka, dock minimum två träningstillfällen i veckan. De enda giltiga anledningar för frånvaro är sjukdom eller om man är bortrest.* Andra tvingande omständigheter kan också tas i beaktande om båda parter är överens.

Om ett avtalat träningstillfälle inte blir av eller om man inte tränat minst två gånger per vecka utdöms en straffavgift på 200 kr till motparten. Kontraktet upphör inte att gälla vid en kontraktsöverträdelse, det gäller som vanligt nästkommande vecka. Kontraktet gäller så länge som båda har medlemskort på Step In, Boden.

*Är man bortrest eller sjuk 1-2 dagar under en vecka får man ändå inte underskrida kontraktets minimum på två träningstillfällen/vecka. Är frånvaron 3-4 dagar skall man träna minst en gång den veckan. Sjukdom eller resa som innefattar mer än 4 dagar kräver inte något träningstillfälle.


Dessa är de pass vi ska testa minst en gång, och det vi gillar ska vi förstås fortsätta med:
- Pilates(ev. bara jag)
- Bodypump/spinnpump
- Core
- Bodystep
- Bodycombat
- Spinning
- Bodybalance
- Dance
- Bodybalance
- Bodyjam
- Afro power dance
- Bodybalance (ev. bara jag)

Så ser det alltså ut, har säkert glömt nåt dessutom. Förutom passen ska vi klämma in ett eller två styrkepass också. Som sagt, fittaste brudarna i stan. Eller hur det nu var. Vet inte om jag ska vara glad eller smådeppig över att jag gått ner nästan åtta kilo och ingen utom Ellifiore faktiskt har märkt det, inte ens jag själv men jag måste ju tro på vågen. Märkligt.

Inga kommentarer: