måndag 26 maj 2008

Arga leken - I'm the master!


Har tillbringat sjukligt mycket tid med att stirra ut min dammsugare som ligger i hallen och försöker pressa mig till att använda den...men jag är inte villig! Att göra det. Måste börja skriva på det personliga utlåtandet som ska skickas in om fyra dagar. Jag vill verkligen inte analysera mig själv på ett så djupt plan, är rädd att det kommer att skicka ner mig i ett träsk av självförebråelser och mindrevärdeskomplex. Jag står redan och vinglar på kanten efter att ha tillbringat nattens timmar naken framför den öppna kylskåpsdörren med tårtspaden i högsta hugg och stillsamt undrat när mitt liv ska börja falla på plats och bli balanserat, sådär som vissa andra människors liv brukar bli när de uppnåt en viss ålder eller fått nån sorts insikt.

Jag vill verkligen börja skriva igen, som jag gjorde förut. Det kliar i fingrarna och de små kugghjulen snurrar i huvudet på jakt efter nån bra historia som världen hittils har saknat. Längtar också intensivt till nästa vecka då jag och Ellifiore ska sporra varandra till att bli de fittaste (fittigaste? fit-aste?) brudarna den här hålan skådat. Det finns inget pass vi inte ska svetta oss igenom, inga vikter vi inte kommer att lyfta mot skyn, ingen roddmaskin eller stairmaster som kommer att fredas från våra träningsälskande klor! Our butts WILL look like two pringles hugging!

Har genial plan att omsätta all min sexuella frustration till träningsiver och svetta ut all kåthet över spinningcykeln eller pilatesbollen. Vilket är en anledning till att det är lite bråttom med det där jävla gymkortet, kan knappt titta på en hallongrotta utan att få orena tankar.

Är också lite sugen på att skriva kontrakt med Ellifiore om detta, bara för säkerhets skull! Det är mycket smart och enkelt faktiskt. Man skriver kontrakt på att man bara får äta si och så mycket snask och skräpmat/att man måste träna si och så många gånger i veckan. Och bryter man mot reglerna utan att ha en riktigt bra anledning, så är det bara att betala! Det kan dessutom bli fördelaktigt för mig om Ellifiore bryter mot reglerna, så kan jag ju minska min skuld hos henne för Pride-prylar och diverse annat...vad tror du Ellifiore? Bring it on!

Och som belöning, förutom att jag blir den fittaste bruden(tror inte jag böjer ordet helt korrekt...) så kan jag ge mig själv en piercing och en tatuering utan att behöva vänta till i oktober då jag hade tänkt ge mig själv dem i födelsedagspresent...

Ibland är jag ju nästan FÖR klurig. Synd att jag är totalt inkapabel att omsätta klurigheten i städning, skolarbete eller nåt annat som är till nån som helst nytta. Men som sagt, nästa vecka gäller det! Jag är Peppiga Pia herself!

1 kommentar:

Anonym sa...

det låter mkt fiffigt det där med kontrakt.. ska genast sätta mej ner och fila på diverse klausuler.. :P