onsdag 26 september 2012

You have to sweat like a pig to look like a fox.

Idag när jag kom hem från jobbet och ätit middag blev jag sjukt trött. Jag la mig (dumt beslut) och läste deckare men ögonen ville bara falla igen. Så jag ställde alarmet och slocknade. När jag vaknade en halvtimme senare var jag lika trött, helt förvirrad och i panik för jag trodde att jag försovit mig till jobbet. När jag fick tillbaka greppet om verkligheten hade jag lust att ställa om alarmet på 06.15 och bara somna om igen. Men då tänkte jag: "Men Marie för i helvete, skärp dig. Get your shit together Carol!" Så jag tog en knäckemacka och sen pallrade jag mig iväg till gymmet.

Jag provade mitt nya styrkeprogram för första gången, det kändes väldigt ovant och jag kände direkt att jag måste byta ut ett par av övningarna och finslipa det litegrann. Dessutom var det fullt med folk i gymmet, 90% killar i urringade linnen och bandana som lutade sig mot maskinerna mer än de använde dem, släppte vikterna i golvet så det smällde och inte plockade undan efter sig. Fucking jävla vuxendagis. Jag ska försöka förlägga mina styrkepass till de dagar då jag är ledig så att jag kan träna på dagen då det är lite folk. Men jag är glad att jag tog mig i kragen och gick dit. Nu ska jag snart gå och lägga mig, bara en jobbdag kvar innan min tredagarshelg!


Inga kommentarer: