torsdag 20 september 2012

Challenge...accepted!

Ser du Jessica vad jag bloggar och har mig? Damma av bloggen din nu vetja!

Jag blev klar med mina handledsvärmare idag och jag är barnsligt stolt! De blev lite för stora eftersom jag använde fel garn men annars är jag jättenöjd, jag ska ta med dem till jobbet imorgon så kanske jag kan behålla värmen i händerna för en gångs skull! Nästa projekt är ett par benvärmare, men jag behöver köpa mer garn innan jag ger mig på dem.



Jag pratade med min jobbarkompis Sara en rätt lång stund i telefon idag, hon är en extremt gullig och varm person, man får alltid massa pepp av henne. I alla fall så tyckte hon att jag var så duktig som stickade eftersom hon själv aldrig har greppat det där med stickning. Så vi har kommit på den genialiska idén att utmana varandra eftersom jag så gärna vill lära mig spela gitarr (eller vilket musikinstrument som helst för den delen!). Hon ska alltså göra ett tappert försök att lära mig plinka på gitarren, och jag ska göra ett lika tappert försök att lära henne skillnaden mellan räta och aviga maskor. Det ska bli kul!

Jag har gått omkring med lite av en overklighetskänsla den här veckan, ungefär som att jag vill skriva en note to self: Obs, du är singel! som jag kan ta fram och titta på ibland så att det får sjunka in ordentligt. Jag försöker att inte sjunka ner i depp och ledsenhet utan ta till alla knep jag har för att göra mig själv glad, något jag har lärt mig av Barney Stinson. Nu ska jag ta en macka och krypa ner framför The IT Crowd med kissekatterna.




Inga kommentarer: