fredag 28 september 2012

Friday is my second favourite F word.

Det borde vara olagligt att jobba på fredagar. Och måndagar. Tredagarsvecka, det är väl lagom? Idag har jag bara jobbat två timmar som kontaktperson, kändes helt finfint. Särskilt som jag hade en sån massiv träningsvärk i benen att jag hade problem att ens ta mig ur sängen. Igår kom jag nämligen på den briljanta idén att gå en långpromenad på kvällen, för att försöka gå bort träningsvärken från i förrgår. Och när jag väl var ute så kom jag på den ännu briljantare idén att springa litegrann. Bara för att se om jag ens kommer ihåg hur man gör. Så jag växlade mellan att gå och jogga, och fy fan vilken pinsam prestation, vad har hänt med mitt flås?! Det blir marsch pannkaka till spinningsalen. Men ändå, en jävligt härlig känsla att springa. Jag har börjat pyssla ihop en spellista att springa till men klantig som jag är så lyckades jag inte överföra den från datorn till mobilen så det får bli en annan dag.

Idag har jag som sagt jobbat. Sen har jag gått ut på en långpromenad, och så åkte jag in till Luleå en sväng och kom hem med bland annat en sprillans ny stegräknare. Jag tänkte testa den imorgon och kolla hur många steg jag egentligen gör på min vanliga runda som jag oftast går. Jag ska också till gymmet och för första gången testa andra delen av mitt styrkeprogram.

Ikväll gör jag däremot ingenting träningsrelaterat eller nyttigt över huvud taget och det är så förbannat skönt. Jag läser deckare och äter bullar och lyssnar på Taylor Swift och laddar för morgondagens äventyr med min fantastiska vän. Egentligen borde jag gå och lägga mig nu så jag är pigg som en lärka imorgon, men det är ingen idé att ens försöka eftersom jag är pigg som en lärka precis nu. Jag ska också prova ringa och boka klipptid imorgon...igen...Jag har redan ringt salongen jag vill gå till men de svarade minsann inte, vad är det för stil? Jag försökte göra nånting med mitt hår idag men det är så knepigt halvlångt så det blir bara fail. Sen jag klippte mig kort är mitt hår konstant för långt, egentligen borde jag spara ut det ner till tuttarna som jag hade förut. Men vem orkar det? Plus att jag inbillar mig att jag passar i kort hår.

Inga kommentarer: