måndag 17 september 2012

It's time to be a big girl now, and big girls don't cry.

Precis som Carrie Bradshaw känner jag mig just nu single and fabulous, question mark? Det kommer nog ta ett tag innan jag hamnar på single and fabulous, exclamation point! Men jag får ge det lite tid. Eller kanske mycket tid. Och fylla ut den tiden med sånt som får mig att må bra, små och stora saker.

Jag sitter och slösurfar på SAS, det finns en massa billiga biljetter just nu, jag drömmer mig bort från den här stan mer än någonsin. Jag har ett jäkla Stockholms-längt som legat och grott ett tag. När jag var på Arlanda sist och bytte plan för att åka hem fick jag en impuls att skita i hemresan och åka in till själva Stockholm istället och bara...göra vadå? Jag vet inte ens. Antagligen gå vilse och tappa bort mig totalt, det skulle vara jävligt likt mig. Men någon vill säkert guida en norrlänning på äventyr utan lokalsinne...?

Linköping är en annan stad jag längtar tillbaka till, en stad som ligger nära hjärtat. Umeå är alltid en självklar plats, min fristad. Sen vill jag överallt och ingenstans. London baby, det ligger högt på listan. Det finns så mycket jag inte sett och gjort. Det är bara att börja beta av saker. Just precis imorgon ska jag däremot bara till jobbet. Inga drömmar blir förverkligade just imorgon. Men det är okej. It doesn't matter how slow you go, as long as you don't stop.


Hey Babe, it's me parked outside your house
I know that he's asleep, so listen to me now
Darlin', I'm tired of living just in your dreams
I'm getting out
You know we both sold our souls
We're just growing old,
in this sleepy, dead-end town

Destination Anywhere
Name the place and I'll be there
Pack a bag a we're out of here - let's run

Baby, we both been running uphill for too long
We both settled for something, got nothing
And we both know it's wrong
Go on admit it we lived it, I'm leaving -
Get your boots and come on
I got my coat and my keys, I need you next to me,
then I'm gone

Destination Anywhere
Name the place and I'll be there
Pack a bag a we're out of here - let's run
Destination Anywhere
Left of right, I don't care
Maybe we'll just disappear like the sun...

Inga kommentarer: