söndag 23 september 2012

inte peace out men piece in!


Nu är min jobbhelg slut, fy fan vad skönt. Jag och Anette har faktiskt haft riktigt kul. Imorse när vi kom klockan 6 så började vi asgarva båda två när vi såg att båda två hade antagit utmaningen och gjort något som ingen av oss gjort förut - åkt till jobbet iklädd OnePiece!

Jag har faktiskt svurit på att aldrig visa mig utanför lägenheten i min underbara OnePiece, jag älskar den men den är ett hemmaplagg som hör hemma när man myser ner sig i soffan. Men igår tänkte jag och Anette att vad fan - vi ska sitta inomhus från klockan 6 på morgonen framför en datorjävel och prata i telefon - vem ska bry sig om hur vi ser ut?

Fast jag tycker faktiskt vi såg helt jävla awesome ut. Min är ju knallrosa och jag är mörkhårig, hennes är blå och hon är blond. Och jag kan säga att OnePiece är grymt mycket skönare att jobba i än ett par tajta jeans!

När klockan hade hunnit bli nio imorse var vi så jävla hungriga att vi faktiskt tog bilen ner till Ica. Det var bara vi och ett gäng bärplockare där vid den tiden. Kassören skrattade när vi kom in och sa: "Kommer ni direkt från sängen?"
"Jaa!" sa vi glatt och plockade korgen full med gofika. Sen när vi var tillbaka på jobbet sa Anette: "Oj, han kanske trodde att vi är ihop, och så sa vi ju dessutom att vi kom direkt från sängen!" Ja, ibland blir det lite galet, eller det blir faktiskt oftast galet när jag och Anette jobbar ihop.

Väl tillbaka på jobbet så kommer plötsligt ägaren till företaget in genom dörren, han är en rätt härlig typ. "Ni är så lysande fina!" sa han till oss, och sen pratade han om en konferens där de hade puffat hårt för OnePiece och undrade vilken färg han skulle skaffa. Vi föreslog att man borde införa Casual Friday på företaget - alla kommer i mjukiskläder! Som de pionjärer vi är har vi redan banat vägen med Casual Sunday, och han tyckte det var en bra och initiativrik idé.

Hur som helst, nu är jag och OnePiecen i sin rätta miljö, hemma i soffan. Det kommer nog dröja innan jag tar ut den och luftar den igen eftersom jag känner mig lika sexig som Barbapapa, men nu har jag i alla fall provat! Jag har även dansar i den till Gagnam Style, det gick skitbra det med.

Inga kommentarer: