lördag 22 september 2012

In i dimman.

Japp, den här helgen beger jag mig verkligen in i dimman. Och det syftar inte på någon promillehalt utan helt enkelt att jag har jobbhelg och att det är dimmigt som satan både när jag ska till och från jobbet. Nu har jag nyss kopplat över jourtelefonen för den här kvällen, som faktiskt har varit väldigt lugn. Det är jävligt skönt när man jobbar från 06 till 22!

Imorgon har jag en betydligt mer lagom dag, 06 till 12 och sen har jag inget roligare än tvättstugan planerat när jag kommer hem. Om inte skrik och panik utbryter på jobbet, då kan det bli ett par timmar längre. Skönt som fan att jobba med Anette, vi har alltid kul tillsammans på jobbet. Vi har utmanat varandra inför vår jobbdag imorgon. Vad utmaningen består i tänkte jag hålla lite hemligt tills jag ser om vi båda genomför den. Jag kan säga redan nu att jag självklart kommer stå vid mitt ord, och bildbevis ska jag ta också, så ingen kan säga nåt annat! Men som sagt, mer om detta vid ett senare tillfälle...

Att sticka handledsvärmare var förresten min bästa idé nånsin, de är guld värda när man cyklar till jobbet, går på promenad, när man sitter framför datorn - jämt! Så nu har jag lånat en bok med lite mer invecklade snygga mönstrade värmare som jag ska försöka ge mig på. Men ikväll blir det inget sånt, jag ska lägga mig och läsa Åsa Larssons senaste deckare och försöka bli sovtrött. Men det är jävligt svårt när jag jobbat kväll, jag blir så uppe i varv och sitter liksom på spänn för jag vet att när som helst kan telefonen ringa med nåt jävla elände. Förra gången jag hade bakjour på natten blev jag till exempel väckt klockan fyra och var tvungen att lösa en krissituation. Det var bara att släpa sig upp och börja ringa, första och förhoppningsvis sista gången jag behöver jobba naken. Eller okej, jag slängde på mig morgonrocken först. Men ändå liksom.

Hoppas ni som är lediga har en riktigt skön och trevlig helg!


Inga kommentarer: