söndag 24 maj 2009

Konsten att unna sig

Jag drabbades av nån slags tycka synd om mig själv-syndrom och bestämde mig för att beställa böcker. Inte så smart eftersom jag får väldigt lite pengar den här månaden...och nästa...och nästa. Men 117 kronor för tre böcker kändes väldigt värt det. Jag beställde Berny Pålssons båda böcker Vingklippt Ängel och Känn pulsen slå samt Sofia Åkermans Zebraflickan. Så har jag nåt att läsa i sommar, biblioteket stänger ju på grund av galleriabygget. Min personalsociala utredning är jag inte färdig med ännu, frågan är om jag nånsin blir det... Nej, jag ska inte negga. Imorgon blir den klar, i tid dessutom. Sen får jag godkänt vilket är allt jag begär. After all; why settle for A:s or B:s when you can have C:s or D:s! And I already got those!

Inga kommentarer: