lördag 30 maj 2009

Investeringar

Idag kom mina böcker. Jag älskar nya böcker! Över huvud taget älskar jag att äga saker. Känna att det är mitt mitt mitt! Jag tror det är det svikna ensambarnet i mig som talar. Jag var ensambarn tills jag var tio ungefär, då fick jag hips vips tre styvsyskon varav en började stjäla mina saker. Så jävla fräckt. Så jag är väldigt kåt på att äga saker, vilket dock inte hindrar att jag tycker väldigt väldigt mycket om att ge bort saker som gör andra glada. Mitt ägande sträcker sig inte heller till människor, Hanna är ju min men inte...MIN. Jag har henne inte i sele och koppel (om hon inte vill det förstås, mohaha). Så att säga. Det är nog därför jag alltid varit lite skraj för att bo ihop med någon, det har aldrig riktigt stått så högt upp på önskelistan för mig. Jag vill liksom ha klara gränser. Dina saker och mina saker. Våra saker är för mig ett ganska okänt koncept, det är lite läskigt. Men om jag ska dela någonting med någon så ska det vara Hanna. Vi delar ju på två håriga barn och det går ju fint. Ett av de håriga barnen håller just på att pilla upp en gammal pizzakartong. Inte för att äta upp resterna av pizzan utan för att äta upp tejpen som håller pizzakartongen stängd. Vad trodde ni?

Jag har också köpt två cider idag, för mina sista pengar i princip. Tragiskt? Oh ja. Men de är två nya sorter! Eller kanske inte, men jag har i alla fall aldrig smakat dem. They are mine...my own...my preciiooussss....

På tal om ingenting. The Illusionist, är det en bra film? Den börjar nu så jag ska i alla fall kolla in den.

Inga kommentarer: