söndag 17 maj 2009

Jag och mina rosa fingrar


Jag fick en krukväxt av pappas fru. Tack, snälla. Verkligen.

Jag hatar att få blomster. Och då menar jag inte buketter eller enstaka blommor, jag menar såna som man ska odla och uppfostra och sköta och vattna och få att överleva. En krukväxt är inte en present, det är ett ansvar. Det tog ungefär en halv minut efter att åbäket kommit in i mitt hem tills katterna försökte äta upp den. Därför har jag varit tvungen att vidta åtgärder. Inte så mycket för blommans skull utan mer för att den kan vara giftig för katterna att äta. Ogräset har fått en egen plats som kanske är något ovanlig för krukväxter men jag tänker mig att det är bäst att jag i alla fall försöker få den att leva ifall pappa + fru hälsar på nån gång. Men snälla, ge mig inga krukväxter även om ni tycker att de saknas i mitt hem. Ge mig kattgräs eller kattmynta istället, det är mer uppskattat.

Katter eller krukväxter, man får välja vilka man älskar mest.

Inga kommentarer: