söndag 17 maj 2009

Abstinens?


I år har jag varit mer nersmetad med Eurovision Song Contest än nånsin tidigare tror jag. Först såg jag alla svenska deltävlingar...andra chansen...finalen....repriserna... och därefter såg jag alla "Inför Eurovision"-program...och repriserna! Och sen såg jag båda semifinalerna, repriserna på dem, själva finalen igår, och just precis nu befinner jag mig framför reprisen av finalen. Jag svär, till och med Portugal börjar låta bra... Men inte Grekland. Nej fy helvete. Undrar om han drabbats av svamp eftersom han inte ens inför hela Europa kan låta bli att dra sig i snoppen hela tiden.

Jag tror det hade funkat bättre för Sverige att skicka Amy Diamond. Hon är liten och gullig, jag tror stenhårt på det konceptet. Stackars Malena, hon kunde inte ha gjort en bättre insats. Tur att hon är en riktig artist med en riktig karriär, inte en wannabe slash has-been som bara uppstiger från de döda en gång om året återuppväckt av Christer Björkman...

Nej, nu ska jag sluta älta det där. Jag får hitta nåt nytt att obscessa över till nästa år. Jag har till och med dragit in min flickvän i det här som aldrig engagerat sig i Eurovision förut. It's like an infectious disease...

1 kommentar:

Hardcore Baby Dyke sa...

Du är så jävla söt! ;)