söndag 17 maj 2009

Grattis till Norge

Europa tycker inte alls som jag, men det är ju inget ovanligt med det. Jag har inte riktigt fattat det innan, men nu förstår jag att det är Alexander Rybacks busiga smajl som fått hela Europa att falla som käglor. Jag känner mig inte så träffad av det, men jag kanske inte är målgruppen. Låten påminner om nåt från en musikal, så det är inte så konstigt att jag inte tycker om den. Jag klarar inte ens av att se hela musikal-avsnittet i Scrubs och det är bara 20 minuter långt. Jag är med andra ord inte riktigt målgruppen där heller. Kul att det gick så bra för Norge i alla fall, de har ju inte vunnit sedan 1995 (Secret Garden med Nocturne, riktigt vacker låt). Kul att det gick så bra för Island och Turkiet också, de var ju bland mina favoriter. Nu kan man inte slå på radion på några månader.

Jag blev riktigt besviken på Tysklands bidrag. Dels lät det riktigt kasst live jämfört med den inspelade versionen (jämför med Albaniens bidrag som lät flawless live) och Dita von Teese såg ju förjävla äcklig ut. Riktigt missbildad. Har hon tagit bort ett par revben eller kan man faktiskt snöra sig så hårt? Inte charmigt.

Hur som helst så syns vi i Norge nästa år. Och när jag säger "vi ses" menar jag att jag kommer att vara på plats i min tv-soffa. Det blir billigast så.

1 kommentar:

elli sa...

johodu, mkt göllig pojke!