fredag 22 maj 2009

Burn baby burn

Igår sov jag en stund när jag kom hem från jobbet. När jag somnade var jag som vanligt, när jag vaknade var halsen som ett sandpapper och näsan helt igentäppt. Idag är näsan något bättre men det gör fortfarande förbannat ont i halsen. Jag vill inte bli förkyld! Jag har inte tid!

Mamma bjöd mig på lunch på Travrestaurangen idag. Det kan jag verkligen rekommendera! Lunchbuffé kostar 75 kronor och på fredagar är det alltid otroligt bra. Det fanns marinerad fläskfilé, chilimarinerad kycklingfilé, rostbiff, kycklingklubbor, revbensspjäll, potatis, potatisgratäng, fyra sorters såser, kallskuret, ett jättestort salladsbord, tre sorters mjukt pinfärskt bröd och en hel massa annat som inte ens rymdes på min tallrik, och till efterrätt chokladpudding med grädde. Jag åt så mycket att jag har mått mycket mycket illa hela dagen, men nu börjar det släppa något.

Mamma hjälpte mig att avmaska katterna idag, det kändes skönt att få det gjort i alla fall. Inte så lätt när de har sjutusen klor. Jag har inte fått gjort min personalsociala utredning men vad fan. Två dar är ju massor med tid.

Inga kommentarer: