lördag 4 oktober 2008

Önskelista


Jag är säker på att ni alla redan strukit under och ringat in detta datum i era almanackor för länge sedan, men i alla fall: den 18e oktober fyller jag år. Jag tänkte klottra ner min önskelista här i bloggen, men den ska inte tas på så stort allvar. Det är egentligen snarare en inköpslista för min egen del. Det är ganska bra att lista saker i bloggen, då vet man var man har dem.

1. Kamera. Min gamla råkade hoppa från ett stup, a.k.a. våningssäng, och nu vill den ingenting. Jag har redan sett ut dess ersättare och jäklar vad det kliar i fingrarna att köpa den.
2. USB-minne. Jag är lite orolig för att min dator ska dö plötsligt av nån virussjukdom jag ännu inte har upptäckt, därför skulle jag behöva 4GB att förvara mina foton i.
3. Överkast från Hemtex. Färg: kornblå. No surprise there.
4. Kuddar från Indiska. Färg: kornblå.
5. L Word säsong 2-6. Ja, jag vet att säsong 6 inte ens visats ännu men man kan väl få drömma.
6. Sex and the City s2-6 eller allra helst miniskolådan från CDON för 600 spänn...oh vilken klåda i fingrarna.
7. Nina Riccis parfym "Nina" som ser ut som ett rött äpple. 299 kr hos shopping4net.se. Usch vad dyrt. Men gott luktar den.
8. Clinique High Definition Mascara. 159 spänn hos shopping4net. Lite svider det.
9. I princip allting från bluebox.se. Jag bara älskar den sidan.
10. Smycken från Asos. Kan inte rabbla upp alla här, de har så mycket fina saker. Men halsbandet med stjärnor är ju en klar favvo. Och halsbandet med gitarren. Och det med "sex drugs and rock and roll". Och nu får jag ge mig.
11. Alla böcker av Douglas Coupland utom Jpod och All Families are psychotic, på originalspråk.


Nej, nu kommer jag inte på nåt mer för tillfället. Men jag kommer antagligen fylla på och förhoppningsvis dra ifrån prylarna i takt med att jag köper dem. Särskilt kameran är så gott som min, jag väntar bara på eventuellt ekonomiskt stöd från mutti och vati.

Inga kommentarer: