måndag 27 oktober 2008

Det var äkta hårror


Snälla säg att ni genast insåg att citatet kom från Bröderna Fluff? Jag tänkte väl. Sån nostalgi glömmer man bara inte.

Jag tänker så mycket på hår för tillfället att det faktiskt börjar likna äkta hårror. Snacka om hårklyverier, bokstavligt talat. Jag måste verkligen klippa mig, läget börjar bli desperat. Jag och Ellifiore diskuterade idag alternativet att helt enkelt raka av alltihop. Jag skulle faktiskt vilja prova det, åtminstone en gång i livet. Problemet är att jag antagligen skulle se ut som ett ägg. Inte sexigt.

Jag har fan ingen aning om hur jag ska klippa mig. Och jag vet inte riktigt varför det är en sån big deal heller. Det är bara hår. Det växer ut. Och det kan knappast se värre ut än det gör just nu. Antagligen är det för att jag ger mitt hår alldeles för mycket betydelse. Jag har liksom fått för mig att mitt hår är en av mina bästa utseendemässiga kvalitéer. Metaforiskt sett så döljer håret en massa andra saker som jag inte är särskilt nöjd med. I min vridna hjärna i alla fall. Jag är nog en smula rädd att utan en massa hår kommer jag att känna mig alldeles naken.

Men det ska man ju också vara nån gång. Och om jag nån gång kommer fram till en frisyr jag kan leva med så måste jag ägna några eoner till att grubbla på färgen. Men ärligt talat, jag är riktigt sugen på att bli blond. Blondie-looken kanske skulle passa alldeles utmärkt till mina tuttar. Kort sagt är jag skitless på att göra ett seriöst, tråkigt uttryck, livet är för kort för det. Jag är redan 22 för fan, dvs minst 5 år för gammal för att bli en Ung Rebell. Dammit.

Vi får se hur jag gör. Nu när jag har ventilerat mitt hår och alla intresseflaggor viftar frenetiskt så ska jag passa på att säga att om jag fick skriva brev till någon i Bonde söker Mu så skulle jag skriva till bögen. Han är den enda vettiga i det programmet. Och jag är ganska nyfiken på vad bonde-Hanna tycker om att ha sitt fejs och rubriken "JAG ÄR OOOOOSKUUUULD!" vrålande mot sig från varenda tidningsstånd i hela Sverige. Där kan man snacka om att bli outad.

Inga kommentarer: