torsdag 9 oktober 2008

I'm free! I hope...

Nu när jag sanerat mig och mitt hem så ska jag förhoppningsvis vara frisk. Annars kommer jag leta upp läkaren och smörja in hans ögonglober med de förbannade salvorna. Jag tog världens längsta skållhetaste dusch igår, det var helt underbart att få lukta äppelblom och kokos och allt möjligt mumsigt igen. Sen var jag tyvärr tvungen att smörja in mig med kräm 3, som var väldigt fet och oparfymerad. Jag hatar produkter utan parfym, jag står inte ut med att använda dem. De luktar ju någonting, typ sjukhus eller tandläkarväntrum eller sånt där jox som man använder för att smörja in hästhovar. Jag vet inte exakt vad, men nåt äckligt är det och det borde döljas med parfym till varje pris. Jag tackar min lyckliga stjärna för att jag sluppit allergier.

Jag tror jag är väldigt luktkänslig. Jag skulle absolut inte kunna vara ihop med en människa som luktade skumt, knappt ens kunna umgås med den. Så nu vet ni det. Om ni känner mig så doftar ni vanliljkola och honung, jajjamensan. Fast jag jobbat på äldreboende i flera månader måste jag alltid andas med munnen. Och glöm att jag håller ditt hår om du spyr, för då spyr jag också och det blir inte roligt för nån av oss.

Efter detta ohyggligt intressanta inlägg ska jag strax börja dra mig mot skolan. För övrigt kan jag tillägga att jag faktiskt tog mig ut igår, jag tog en timmes promenad och sen gick jag och skämde ut mig på ICA. Jag ägnade lååång tid åt att stoppa varor i min lilla korg, plocka fina äpplen och clementiner, välja sallad, beställa tre sorters fisk i fiskdisken, ja ni vet. Sen när jag stod i kassan upptäckte jag att mitt bankomatkort inte låg där det skulle. Och istället för att säga det till kassören rafsade jag tillbaka varorna på bandet, föste ner dem i korgen och gick och gömde mig bakom blöjhyllan under tiden som jag mässade: "jävla jävla jävelfan" och liknande. Jag vet inte exakt varför, men jag tycker det är väldigt pinsamt att glömma sitt kort och stå där i kassan och stamma. Kanske för att jag alltid tänker "jävla klantarsel" när nån gör så. Dessutom hade jag inte glömt kortet alls. Min kära mor hade egenhändigt tagit det för att handla åt oss och sen glömt sätta det på sin rätta plats. Så jag ringde ett argt samtal och fick ett asgarv i örat, typiskt mamma.

Så jag ägnade helt enkelt minst lika lång, men mer skamsen, tid åt att plocka tillbaka alla mina saker igen och gå ut. Kassören tittade mycket konstigt på mig. Det var tillräckligt jobbigt att gå på ICA över huvud taget. I'm not just smelly, I'm weird too! Fantastiskt.

Nu ska jag till skolan och lära mig nåt jag kommer att ha nytta av nån gång.
Nej, jag skojade bara.

Inga kommentarer: