torsdag 9 oktober 2008

Mindre än ett dygn kvar!

Mindre än ett dygn kvar till älsklingen är här! Känner mig grymt otålig. Redan nu känns det som att vi kommer att få 10 fullbokade dagar. Stuff to do, people to meet.

Redan på lördag blir det en lite finare tillställning, vi ska till pappa och äta. Kanske dags att komma ut för lilla pappsen, tycker väl en del. Men det är inte så lätt som det låter. Man kan sammanfatta min åsikt i en mening: jag vill ha det sagt men jag vill inte säga det. Varför kan ingen bara råka outa mig lite försiktigt? Det skulle verkligen vara jätteschysst. Annars får vi väl råhångla lagom till förrätten och sen får han dra sina egna slutsatser.

Allvarligt talat är det lite jobbigt att man aldrig riktigt kommer ut. Det finns alltid fler människor som undrar om man har nån pojkvän, eller frågar saker som: "jaha du lever i ett distansförhållande, var bor din kille då?" Eller som häromdagen, när jag besökte barnmorskan för att kontrollera så jag inte fått några oönskade presenter i mufflan för mina gamla synders skull (obs: precis som jag trodde är jag helt clean. Ha.).

Barnmorskan: Jaha, jag antar att du har bytt partner då?
Jag: Ja, det stämmer.
B: Ja det är ju stor risk för klamydia om man inte skyddar sig ordentligt, särskilt om man har många sexpartners.
J: *nickar och ler*
B: Det enda riktigt bra skyddet mot könssjukdomar är ju förstås kondom. Använder du kondom?
J: Eeh...näe. (Här försöker jag hindra ett brett flin som börjat smyga sig upp mot öronen.)
B: Använder du några preventivmedel alls?
J: Eeeh...näe. (Nu når flinet runt halva huvudet).
B: (förbereder sig för ett långt förmanande tal) Jaha, och varför inte det?
J: Jo, det är ju såhär att jag är tillsammans med en tjej så jag är inte särskilt orolig för att bli med barn.
B: JAHAA! (ser ut som att hon just vunnit på lotto eller uppfunnit glödlampan).

Jag tycker att fler flator borde gå till barnmorskan, om inte annat så för att vänja dem vid att alla flickor inte ägnar sig åt att klappa pinne. Jag tror det behövs. Hon verkade mycket fascinerad.

PS. Det finns ju faktiskt slicklappar att använda, vilket skyddar mot herpes och klamydia vid oralsex. Man kan tillverka sin egen slicklapp genom att klippa sönder en kondom och rulla ut den. Eller använda gladpack. Lite mysigt pyssel som förspel med andra ord, klipp och klistra. Personligen tycker jag att det känns fruktansvärt osexigt, jag har iofs aldrig använt nån så jag kan inte säga säkert. Där kan man VERKLIGEN snacka om att äta kola med pappret på. Men NI ska använda dem för det är aja baja att ge sin älskling/knullis äckliga bacillusker. Ni ska inte göra som jag gör, ni ska göra som jag säger. Ut och pyssla nu kåtisar!

Inga kommentarer: