tisdag 7 oktober 2008

Busy bee. Busy, stinky bee.

Nu är det TVÅ dagar kvar tills min älskling landar, och det är grymt mycket att göra till dess. Exempelvis så har jag på min agenda idag: befria mig från min klåda. Tvätta en miljon saker. Städa, eller i alla fall börja. Fixa middag åt mig och mamma.

Det lät väl enkelt? INTE. För att befria mig från min klåda har jag fått tre salvor från käre herr doktorn. De kostade ca 500 spänn så om de inte hjälper så måste jag mörda någon. Och stjäla hans pengar. Hur som helst. Så här ska man göra:

Imorse duschade jag mycket noga och torkade mig mycket noga. Därefter smörjer man in den stinkande odryga Salva 1. Den ska täcka varje kvadratmillimeter av kroppen, utom ansiktet. Sen försöker man stå ut med den fruktansvärda svedan som håller på att göra en tokig. Det sivder verkligen utav helvete. Sen ska man försöka hitta några "smittfria" kläder man kan ta på sig. Bara det är en utmaning i sig, vilket har resulterat i att jag är helt iklädd ljusrosa och babyblått idag. Gulligt värre.

Därefter ska man smörja in sig med salva 2 och därefter salva 3 över hela kroppen, helst innan kläderna åker på såklart. Sen får man inte tvätta sig eller liknande, och när man tvättat händerna måste man direkt smörja in dem noga igen. Ikväll ska jag sen göra om hela denna procedur. Och jag får tvätta bort den stinkande smörjan först imorgon kväll. Och för att det ska ha nån effekt så måste jag ägna dagen åt att tvätta allt som kan tänkas vara besmittat. Sängkläder, täcke, kuddarna, prydnadskuddar, alla filtar, jackor, halsdukar, rubbet. Och alla skor samt madrass och mattor har jag ställt ut på balkongen för att vädra i tolv timmar.

Det här är ju i alla fall EN positiv sak med att ha ett distansförhållande: man slipper smitta sin älskade med en äcklig hudsjukdom. Ja, tänk att varje moln har en silverkant. Och vilket rent hem jag kommer att ha imorgon! Då får man stå ut med att vara tvungen att ha händerna över huvudet i en timmes tid för att armhålorna svider så överjävligt, och att varken mamma eller hundar kommer inom 1.5 meters avstånd från en för att man stinker som en hel kemikaliefabrik.

4 kommentarer:

Anonym sa...

haha. säkert en rolig syn :P

Anonym sa...

Naaw, stackars duktiga sötnos! Snart, snart! ;)

Anonym sa...

Johodå. Nog var det torpgärdan jag skänkte de mest formbara åren av mitt liv! Du med antar jag?

Smygeromkring sa...

Vad roligt att du vill vara med och att du gillar tävlingen. Missa inte mina andra två tävlingar ;)

Lycka till