måndag 19 januari 2009

Sista klottret för idag...tror jag

Nu är klockan halv två. Jag ska upp klockan sex, så att gå och lägga sig är kanske en bra idé. Synd att jag inte fixat kursboken än, då kunde jag använda den till att uttråka mig själv till sömns. Jobbigt nog har jag ingenting att äta till frukost imorgon och inte heller några pengar att köpa frukost för på skolan. Ständigt samma problem. Jag försöker stretcha ut pengarna så mycket det bara går. Idag pantade jag mina flaskor så jag fick middag, yay. Jag har grymt dåligt samvete för att kattsanden i lådan inte är den fräschaste, men jag ber små böner att kissorna ska stå ut bara ett par dagar till... Just nu har jag faktiskt inte råd att köpa en ny deodorant utan jag får försöka dryga ut en skvätt av en gammal som är ganska dålig. Men vad gör man? Ger fan i att lyfta på armarna när man är bland folk, det är vad man gör.

Ändå sitter jag och kollar igenom sida efter sida på BMEink och drömmer tatueringsdrömmar. Det kanske finns nån fond eller stipendium man kan tigga från när man är för fattig för att kunna uttrycka sig med kroppskonst. Eller så får nån begåvad människa klottra på mig med en spritpenna.

Typiskt nog har mina byxor dessutom gått sönder...igen. Men det blir ju lätt så när man varierar mellan...två. Och vad hände med mina splitternya träningsbyxor? Jo, mamma tvingar mig ut på skogspromenad i mörkret så jag faller över en rotjävel och skrapar sönder knäet. Jag menar, jag skulle säkert behöva köpa en ny BH men varför lägga ut dyra slantar när man helt enkelt kan peta tillbaka bågen mellan tuttarna och se glad ut? Nej, just det.

Fan vad frustrerande att vara pank. Särskilt när man inte ser nån ljusning. Sist pengarna räckte från ett studiebidrag till nästa var...typ aldrig. Jag menar, jag hoppas ju att jag får jobb när jag tagit min examen men med min pessimistiska läggning så funderar jag snarare på att börja inreda en stabil pappkartong och knycka toalettpapper från skolan "för säkerhets skull". But I'm not there yet.

Nu ska jag verkligen sova. Eller försöka. Verkligen försöka. Om jag bara inte var så förbannat sugen på choklad. Kakao + vatten = gott? I don't think so. Men jag kan ju ta ett äpple. Frukt är ju också godis! Nej, jag ångrade mig. Frukt är fan inte godis. Godis är också frukt! Det är mitt motto.

Jag får försöka döva tankarna på choklad och gå och spoona med mina små håriga djur istället. Hoppas de gör pinan kort på föreläsningarna imorgon. Hoppas vi är en stooor grupp så kan man snooza lite längst bak i klassrummet. Whatever gets you through the day.



Come on baby let's get out of this town
I got a full tank of gas with the top rolled down
There's a chill in my bones
I don't want to be left alone
So baby you can sleep while I drive
I'll pack my bag and load up my guitar
In my pocket I'll carry my harp
I got some money I saved
Enough to get underway
And baby you can sleep while I drive

2 kommentarer:

vagabond sa...

Det är pissigt att vara pank.. Men snart kommer sommaren då vi kan jobba hjäl oss så vi kan fortsätta vara lika likbleka MEN tjäna pengar också stllet för att bara spendera utan inkomst... Hur kul är det att sikta på sånt i livet?ha en bra dag iaf!

oneofthenobodies sa...

Pengar är ett helvete - åtminstone när man inte har de. Och alltid ska något lyckas gå sönder så man måste lägga ut flera hundralappar på sådant som man absolut inte tänkt på från början.
Nu börjar min mobil lägga av *yay* och det är något jag inte har råd med just nu.