söndag 18 januari 2009

Arbeit macht whatever...


Imorgon börjar skolan igen. "Arbetsvetenskap och personaladministration." Intresseflaggan viftar på halv stång. Jag har just skrivit ner schemat och en del av mina skoldagar kommer vara från 8 till 18. Kul, verkligen. Jag hoppas att jag kommer kunna sova någorlunda ordentligt, för det är knappast nån idé att sitta på föreläsningar när hjärnan känns som att den blivit bearbetad med en stavmixer. Rycket under vänsterögat är i alla fall tillbaka med full styrka, jag tror jag ska fixera ögat med lite superlim eller en remsa silvertejp.

Ikväll ska jag försöka koppla av, avnjuta min sista gnutta fritid. Jag ska ta min chokladkaka och ett glas isvatten och sjunka ner i ett bubbelbad och lyssna på Kent, Joseph Arthur eller Sophie Zelmani och Anna Ternheim, vad jag nu kan hitta på. Jag önskar jag hade ett sånt där bord man kan sätta på badkarskanten och stödja en bok på. Var kan man få tag på ett sånt? Jag hoppas jag klarar mig utan för jag vill gärna börja läsa på "Skuggsyndrom", en bok som verkar grymt intressant som jag hittade på mitt nya favvotillhåll i skolbibblan, psykiatrihyllan. Jag ska göra ett försök i alla fall, och hoppas på att jag inte tappar den i badkaret. Kissekatterna har sovit rätt länge nu så de kommer troligtvis sitta på badkarskanten och äta skum. Det är visserligen trevligt med sällskap men jag vet inte om skum är nyttigt för katter. Men de har ju överlevet att äta hushållspapper, fönsterdekorationer i gele(blått bajs! creepy!), julklappssnöre och grus. So let's hope for the best. Kolla in bilden, har de verkligen varit så små?

In my ears right now:
Smile Empty Soul - With this knife
Sophie Zelmani - Black Day
And then I turned seven - Goodbye I'm sorry
The Knife - Is it medicine
Cute is what we aim for - Curse of curves
Daniel Cirera - Motherfucker fake Vegetarian Ex-girlfriend

1 kommentar:

oneofthenobodies sa...

Menar du att du inte enbart håller dig till en och samm genre, VAD är det här? ;D
Åh vad häftigt, jag har nog aldrig träffat på några rumänska hundar. Jättefina iaf.