söndag 11 januari 2009

Frick on a stick


Det är lite mycket just nu. Knäppt uttryck för övrigt, är det lite eller mycket?!

Mycket.

På måndag är det först fyra timmar skriftlig tenta och sen en muntlig tenta direkt efter det, på spanska förstås. Jag har inte pluggat många timmar kan jag säga. Det känns som att det är en miljon glosor, så fort jag byter sida i blocket så är det "ja just fan, klockan också...möbler...kläder...utseende..." och så vidare. Men jag får fixa det, imorgon är det hårt, intensivt stressplugg som gäller. Igen.

Ellifiore kom förbi för att hjälpa mig idag men det slutade med att vi hade Top Model-marathon istället. Nice! Vi har i alla fall lyckats ta oss till gymmet idag och det ska vi göra imorgon också. Känns bra att man är duktig på nåt plan.

Igår var jag också hyfsat duktig, eftersom min middag bestod av:
Tikka Masala-wok med vegetariska grytbitar och bulgur.
Yay me! Var det gott? Typ inte. Jag är nog mer av en köttätare. Jag fattar ju att det finns hur mycket god vegetarisk mat som helst. Jag har bara inte ätit nån än. Men jag vill gärna ha receptet på Angels kikärtsröra, för den är jag nyfiken på.

Jag känner mig helt trött bara efter att ha suttit vid datorn den här mesiga stunden. Visserligen är klockan ett på natten, men jag har sovit till ett, och när jag kom hem från gymmet sov jag också i över en timme. Det känns som att jag kanske håller på att bli sjuk. Jag har kallsvettats, varit frusen och mått grymt illa och haft sprängande huvudvärk, plus att jag är trött trött trött. Tyvärr har jag inte tid att bli sjuk så jag tar och biter ihop istället så jag kan klara den jävla tentan nån gång. Så därför är det dags för mig att krypa i säng...igen. Håll tummarna för mig på måndag, det lär jag behöva!

¡Un beso y hasta pronto mis amigas buenas!

1 kommentar:

vagabond sa...

håller tummarna lycka till om det ens behövs:)fejka illamående och smygring från toan om du behöver hjälp bara;) piece of cake!Och det finns massor med gott vegitariskt, fråga elli om receptet hon har det nedskrivet:)