lördag 31 januari 2009

Gammal och grå


Idag har jag fyndat dammsugarpåsar på internet. Jag känner mig gammal. Jättegammal. Och jag inte bara beställde, jag beställde dessutom 10 stycken! "Det är ju bra att ha lite extra!" Vilken gammal nucka jag börjar bli.

Snart kommer jag gå ut på stan och fnysa åt tunt klädda ungdomar. Dricka ett glas vin och sedan börja "tänka på refrängen" och påpeka att "det är ju faktiskt en dag imorgon också!" Det är ju förjävligt. I år har jag faktiskt gått över min egen personliga gräns genom att ha praktiska och varma vinterskor. Förra vintern hade jag mina converse hela vintern. Frågan är om det var ungdomligt eller bara puckat, men skit samma. Nu har jag riktigt varma skor och jag frågar mig själv varje dag om det är värt det. Jag har i alla fall inte börjat gå stavgång än. Alltid nåt.

Som tur är har jag motverkat min pås-shopping med att hyra Narnia och Wall-E. Jag ska gräva ner mig i soffan med lurv-djuren iklädd mjukisbyxor och LTU-tshirt och äta massa godis i konstiga artificiella färger. Egentligen skulle jag ju faktiskt vilja ha ett gött hångel såhär på lördag kväll men man tager vad man haver.

Jag är i alla fall så pass ung att jag fortfarande garvar rått åt skämt som inte är helt PK. Score!

Inga kommentarer: