torsdag 22 januari 2009

Life goes on

Idag fick jag en nätt summa från CSN. Har redan utan större ansträngning skickat iväg 4500 i räkningar. Men så är det. Mamma var tvungen att skjutsa Strauss till djursjukhuset. Han hade analsäcksproblem (säg det högt för dig själv - om du garvar har du lika dålig humor som jag!) och veterinären fick operera bort en böld till det blygsamma priset av 1400 kronor, ej inklusive medicinerna. Mamma påminde mig om att jag måste vaccinera om Nicki snart, och även katterna måste vaccineras, kastreras och eventuellt avmaskas. Tröttsamt. Men jag vill ju inte att pälsbollarna ska bli sjuka.

Jag har bestämt mig för att hoppa av spanskakursen steg 2. Det känns inte alls kul, det är ju en kurs som jag faktiskt tycker om och vill läsa. Men jag orkar inte gå från 8 till 18 varenda förbannade gång, med ett enormt hål på 3 eller 5 timmar mellan lektionerna. Om jag kunde gå hem och sova eller äta på håltimmen vore det en annan sak, men det funkar ju tyvärr inte så.

Jag vet inte riktigt vad jag ska skriva om, känner mig väldigt splittrad. Jag ska ånga bort alla tankar i ett riktigt skållhett bubbelbad med lite hjälp av Emilia de Poret, Skillet och Winnerbäck.


Och det är svårt, att tassa på den folkhemska skaran
Varje torn du bygger upp ska nån annan rasa ner
Nån idiot som bara ser sin chans ska ta den
Vem som helst kan avge tomma löften,
och göra hål där de lovar och svär
Det är lätt att hålla käften, och svårare att säga som det är

Inga kommentarer: