söndag 14 september 2008

Vill du också sluta betala tionde?

Nu är jag officiellt ute ur Svenska Kyrkan. Det var ju superlätt när jag väl fick ändan ur vagnen. Om du också vill bli min lärjunge och följa mig ut ur kyrkan så är det bara att gå in på den här hemsidan och följa instruktionerna. Det finfina är att jag fortfarande får komma och titta på bröllop, dop och allt annat smått och gott som händer i kyrkan, ingen kommer att spotta på mig eller vifta med krucifix eller så. Bara fördelar alltså.

Inatt drömde jag ett par mardrömmar på raken. En involverade mördade kvinnokroppar utan huvuden som blev upphängda på väggar, och en polisröst i bakgrunden som konstaterade att "de blev skändade efter sin död". Behöver jag säga att det är BETYDLIGT läskigare i dröm-verkligheten än när man ser det på CSI?

Härom natten drömde jag en dröm på spanska. Jag och alla andra pratade spanska, helt flytande! Tyvärr var det ingen undertext i drömmen så jag vet inte vad den handlade om. Jag kan ju faktiskt inte spanska.

I förrgår drömde jag att Hanna var gravid, hon var surrogatmamma och skulle föda ett annat pars barn. Sen bestämde vi oss för att fly och behålla ungen för oss själva eftersom surrogat-föräldrarna var onda.

Why is my brain so damn weird?

1 kommentar:

Anonym sa...

jag är så stolt över dej! tydligen så är 50% av befolkningen ofrivilligt med i sv. kyrkan.