måndag 22 september 2008

Mina planer, klippta och klistrade i blandad ordning

Linssoppa
Ingredienser till recept
2 msk margarin eller olivolja
1 klyfta vitlök
2 gula lökar
2 potatisar
1 l vatten
2 tärningar grönsaksbuljong
2 dl röda linser eller gröna linser
Salt, vitpeppar och timjan
Tillagning av recept
Hacka lök och vitlök, dela potatisen i bitar. Fräs lök och vitlök i margarin i en gryta. Lägg i potatisen. Tillsätt vatten och buljongtärning. Koka upp. Tillsätt linser. Koka i 20 minuter för röda linser och 40 minuter för gröna. Smaksätt med lite timjan, salt och vitpeppar.

Vårdcentralen
Adress
Vårdcentralen Sanden, Sturegatan 20 A, 961 33 Boden
Tfn 0921 - 130 03. Fax 0921 - 660 86.
öppen mottagningen varje vardag kl 8.30 - 10.00.

Ellifiores chokladd-muffins
Hemligt recept, inget klistrande här inte.

Spinning 2
19.00
Instruktör: Frida

Klåda hos hund
Orsakerna till hudproblem kan vara många. Har din hund utslag, mjäll, klåda, håravfall eller hudförändringar är det första man bör kontrollera, att den inte drabbats av ohyra. Om så inte är fallet bör en veterinär konsulteras för att reda ut orsaken. Det kan röra sig om en allergi eller en bakterieinfektion i huden och ett prov kanske behöver tas för att kunna sätta in lämplig behandling. I de flesta fall brukar det räcka med bad i något medicinskt schampo, men det kan innebära mer omfattande behandling och förändringar i t.ex. kosten.


Skönt att slippa skriva ett blogginlägg själv. I klarspråk för er lite långsammare: jag ska hinna med ett eller två spinningpass den här veckan, helst ett som Frida håller i för jag är kinkig. Jag ska prova ett ganska enkelt recept på linssoppa jag har hittat. Jag ska baka Ellifiores chokladd-muffins så att jag är redo för fika vid alla tidpunkter, och jag ska ta reda på 1. varför jag kliar mig och 2. varför hunden kliar sig. Och nej, det är sannolikt inte av samma anledning, tack kära google. Egentligen borde man byta ut ordet Gud till ordet Google, för Gud har fanimej inte alla svar. Men det har google. Worship google!

1 kommentar:

Anonym sa...

hehe på tal om google så garvade jag åt detta google relaterade hela dagen igår


http://www.youtube.com/watch?v=Fet0SCt7uGg