torsdag 4 september 2008

Har du mött en osynlig man?


Jag håller på att kolla på Heroes, ungefär hundra år efter alla andra. I ett avsnitt jag såg nyligen konfronterar Peter Petrelli en man som stjäl pengar ur en plånbok. Mannen blir riktigt förbannad.
- You can see me? Nobody sees me, do you hear me?! Nobody sees me, I'm invisible!

Sen händer det ju en massa saker efter det, men jag tänkte på det rätt länge. Tänk om man skulle möta en osynlig man när man strosade runt på stan. En man som är osynlig för alla utom en själv. Eftersom man aldrig tilltalar främlingar på stan utan anledning skulle man ju aldrig få veta det, eller hur? Han skulle ju vara en snubbe som alla andra. Jag tycker det är en rätt intressant tanke. Man kanske borde börja peta på folk som man går förbi, sådär i undersökningssyfte. Sen kan man testa sin teori genom deras respons. Om personen ropar "Hur kan du se mig?!" så har man kommit in på rätt spår. Om personen däremot ropar "Ficktjuv!" så borde man överväga en snabb joggingrunda i motsatt riktning.

I'm gonna stop messing with your minds now. I'm gonna go to school and mess with my own.

Bilden visar Svartbyträsket (vilket är mycket vackrare än namnet antyder).
Och kanske en och annan osynlig man.

1 kommentar:

Anonym sa...

du är så jävla söt! ;) jag saknar dig jättemycket! <3