lördag 27 september 2008

I'm such a slacker

När man är för lat för att skriva i bloggen, då är det ganska illa. Nu är det lördag kväll och min mamma våldgästar mig med sin skabbhund. Fast inte. Han har nämligen varit hos veterinären, som konstaterat att han troligtvis inte har skabb. Han har konstigt nog ändå fått skabbmedicin, som förstås inte hjälper. Stackars lilla lopphund. Jag har också varit och försökt ta reda på varför jag kliar mig, och det var faktiskt samma resultat. Läkaren kunde inte säga säkert vad jag lider av så jag har fått en medicin som förhoppningsvis hjälper, men kanske inte. Och det till den blygsamma kostnaden av 650 spänn. Det är ju som hittat! Tur att jag är rik student.

För övrigt har jag maratonfikat med en väldigt trevlig och klok person, som jag kommer att kalla Hannibal. Om jag får, såklart, annars får du själv hitta på nåt klurigt alias. Hanna är ju ett vackert men inte helt ovanligt namn. Och det var orgasmiskt gott att äta kladdkaka efter en och en halv vecka på socker-avvänjning. Det har varit tufft, mycket tufft. Men jag är ju tuff. Hoppas jag.

Jag har också gjort linssoppan vars recept jag klistrade in. Jag lade till lite örtkrydda och morötter, och den blev skitgod. Men det hade behövts lite mer potatis. Eftersom jag var lite för kaxig på benpressen fick jag lite ont i knät så jag har skippat spinningen den här veckan, annars är jag grymt nöjd med att jag bockat av mina planer ungefär som jag tänkte.

I veckan ser planerna ut ungefär så här: gå i skola inte så mycket. Träna lagom mycket. Hälsa på min Anna Skipper och stå till svars för mitt syndiga leverne.

Annars ser det tomt ut, se det som en hint att locka ut mig på roliga äventyr. Eller skit i äventyren om du vill, jag nöjer mig med en kopp te och en mysig soffa.

För övrigt saknar jag min tjej vansinnigt mycket, men snart är det oktober och då fyller jag år, vilket jag vet att ni alla har ringat in ordentligt i almanackorna. Så då kommer min älskling hit för att ge mig prezzys och special birthday sex och det är ju skitbra. Bäst att fördriva dagarna så gott jag kan till dess. Kanske göra lite skolarbete, plugga in spanska verb och statistiska metoder? Ja herregud, jag är ju för rolig ibland.

Inga kommentarer: