tisdag 16 september 2008

Ge mig klamydia!


Ovanligt bra rubrik om jag får säga det själv. Coolstuff.se har de underligaste prylar jag sett på länge, och jag har kärat ner mig i en alldeles speciell sorts pryl. Giant Microbes!

Såhär står det i beskrivningen:

Vilken sjukdom har du en relation till, eller till vem vill du ge en originell krya-på-dig-present? Vill du göra din hosta eller ditt magsår till din nya kramgoa vän? Blanda och ge bland fettceller, ebola och löss. Och det bästa av allt är att du inte ens behöver tvätta händerna efteråt!

Varje mikroorganism är mellan 14 och 20 cm vilket motsvarar en förstoring på en miljon gånger. Du får med ett kort med verkliga bilder och information om hur organismens liv ter sig i dess naturliga omgivning.


De är så söta! Mina favvosar: Klamydia, fettcell, körtelfeber, magsår och salmonella. Så totalt onödiga, så himla söta! Förstora bilden så kan du också hitta en egen favvo-mikrob vetja.

2 kommentarer:

libellule sa...

Vägglus och förkylning vill jag ha! :D

Hannibal sa...

men jag vill ju ha allihopa!!