tisdag 9 september 2008

Krama Hit Mig!

Jag gillar verkligen P3. P3 har gett mig flera av mina all time favourites vad gäller musik, och en hel massa som man aldrig nånsin får höra på Rix eller mitt favorithatobjekt Lugna Favoriter. För ett par dagar sen hörde jag Krama Hit Mig, som för övrigt är ett av de finaste namnen jag hört på länge. P3 sände deras låt The Musician live från någonstans, och jag blev helt ååh. Jag brukar säga så när jag hör en låt för första gången och jag inte ens kan säga nåt om den utan bara ååh-ar hänfört. Tyvärr tror jag inte man kan höra Krama Hit Mig någonstans utom på MySpace än så länge, men jag hoppas verkligen det går bra för dem!

Jag drömde en konstig dröm inatt, jag och polarna var på nån konstig nollning med skräck-tema tror jag det var. Minna var också med och vi dividerade en hel massa om vilken glass vi skulle köpa, i övrigt var drömmen inte alls spännande. Jag drömmer ganska ofta om Minna, tyvärr inga "jag har det bra nu och vi ses"-drömmar utan helt vanliga vardagsdrömmar där hon lever och ingenting är konstigt med det. Men det är väl det jag saknar mest också. Att bara få sitta i hennes soffa och äta risbollar och ha pretto diskussioner om Karin Boye eller titta på konstig animerad bögporr.

För er som noterade att minnessidan var nere ett tag på grund av ekonomiska svårigheter så är den i alla fall uppe igen. Alla spår uppskattas.


Starry, starry night
Paint your palette blue and gray
Look out on a summer's day
With eyes that know the darkness in my soul

Now I understand what you tried to say to me
How you suffered for your sanity
How you tried to set them free
They would not listen, they did not know how
Perhaps they'll listen now

2 kommentarer:

Anonym sa...

fan vad kul att du tycker om oss! känns smickrande! jag är för övrigt gitarristen!

Anonym sa...

hörde de oxå på P3 då^^
de är pure pure love :D